Chau chau - Reisverslag uit Punta del Este, Uruguay van Kirsten Vleuten - WaarBenJij.nu Chau chau - Reisverslag uit Punta del Este, Uruguay van Kirsten Vleuten - WaarBenJij.nu

Chau chau

Door: Kirsten van der Vleuten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

09 Januari 2014 | Uruguay, Punta del Este

Als afsluitend verhaal wil ik toch even laten weten dat alles helemaal goed is gegaan. Inmiddels ben ik alweer 2 weken thuis en is ook school alweer begonnen. Laten we maar zeggen dan dat het leven weer zo langzaam normaal wordt en nu ik ook iedereen weer dagelijks zie. Super gezellig!

Blij om weer thuis te zijn, maar toch mis ik het soms nog wel een beetje. Het leven daar was natuurlijk heerlijk en zo heb ik daar de laatste 1,5 maand gewoon lekker gereisd. Na mijn laatste examen ben ik meteen doorgegaan naar Iguazu, wat de watervallen zijn in het noorden van Argentinië. Dit in combinatie met de braziliaanse kant en dat dan ook nog even gecombineerd met een dagje Brazil! Dit was ongeveer 15 uur met de auto (die we hadden gehuurd) van Buenos Aires af en jawel, heb ook nog even mogen genieten van 3 uurtjes rijden aan een stuk met zonsopkomst. Prachtig beeld wel om te zien. Daar was het super mooi weer en hadden we een topzwembad bij ons hostel om even in te kunnen afkoelen.

Vervolgens een weekje Uruguay er aan vast geplakt. Hierin de volgende 2 steden bezocht: Colonia del Sacramiento, Montevideo en Punta del Este. Het laatste stadje is echt perfect om te relaxen aan het strand. De prijzen in uruguay zijn wel veel hoger en veel meer europees dan argentinie. Dit mocht de pret echter niet drukken en genoten we nog steeds net zoveel van het mooie weer, de cultuur en de vrijheid! Vakantie!

Uiteindelijk nog genoten aan een strandvakantie er aan vastgeplakt tot een goede afsluiting van het jaar 2013. Dit was 6 uur zuidelijker dan Buenos Aires (maar nog steeds in de provincie Buenos Aires, snap je? ;)).

Uiteindelijk komt aan alles een eind helaas en wil ik dan ook alles en iedereen bedanken die er voor heeft gezorgd dan mijn exchange een top tijd is geworden. Mooiste tijd van m'n leven en super om aan terug te denken. Jammer dat het zo snel voor bij is maar, nos vemos!

Nu weer lekker in het koude kikkerland Nederland en mn best weer doen om m'n bachelor af te gaan ronden. Chau chau!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

3e jaars IBA student aan de Universiteit van Tilburg.

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 1251
Totaal aantal bezoekers 6702

Voorgaande reizen:

17 Juli 2013 - 09 Januari 2014

Exchange semester @ UCA

Landen bezocht: