Aankomst in Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kirsten Vleuten - WaarBenJij.nu Aankomst in Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kirsten Vleuten - WaarBenJij.nu

Aankomst in Buenos Aires!

Door: Kirsten van der Vleuten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

18 Juli 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!

Het is hier nu bijna 11 uur ´s ochtends en ik zit nog even in mijn hostel te wachten op een man om geld te wisselen. Daarna zal ik naar buiten gaan om een buskaart, telefoon etc. te gaan zoeken.

Gisteren was een hele lange dag, maar vooral ook vermoeiend. Na het afscheid nemen op schiphol, begon de grote reis. Eerst met gemak door de doune, nog snel wat geshopt en vervolgens naar de gate om zo het KLM vliegtuig in te gaan. Al snel merkte ik dat ik een van de weinige Nederlanders was. Dit betekende ook dat ik omringd werd door Spaans sprekende mensen in het vliegtuig en Spaanse maaltijden in het vliegtuig. Ik zat naast 2 gezellige Argentijnse vrouwen (eentje van mijn leeftijd en eentje van die van mijn ouders ongeveer). Het meisje van mijn leeftijd sprak geen engels, dus communiceren was een beetje lastig, maar wel heel gezellig verder. De 14 uur durende vlucht ging daardoor gelukkig ook heel snel voorbij en voordat ik het wist was ik geland (met enige vertraging). No problemo no problemo, vervolgens koffer ophalen maar dat ging ook op een tempo van manana manana, dus moest even geduld hebben. Een man die ik in Nederland al had ontmoet, Nicolas, haalde mij op van het vliegveld en bracht mij naar mijn hostel in Palermo. We waren er binnen ongeveer 40 minuutjes, waardoor ik nog genoeg tijd had om wat te gaan eten na aankomst.

Ik had pesos nodig om te betalen, maar deze wisselen is niet zo gemakkelijk. Er lopen namelijk 2 wisselkoersen hier in het land, de officiele en niet officiele. Volgens de officiele krijg je ongeveer 5,5 pesos voor 1 USD. Maar als je via mensen doet die zelf wisselen voor je krijg je maar liefst 7 a 8 pesos per USD. Dit scheelt een hoop in prijzen. Gelukkig kan ik in mijn hostel wisselen :). Toen ik eenmaal wat pesosjes op zak had ben ik naar buiten gegaan, ik had de McDonalds al gespot haha. Dit ligt op ongeveer 5 minuutjes lopen van mijn hostel. Er zijn heel veel etenstentjes hier, die ga ik allemaal nog wel eens uitproberen denk ik zo! De weg is hier heel makkelijk, aangezien je alles in blokken telt. 1 blok is 100 meter en naar de McDonalds is 3 blokken. Mijn hostel ligt op Charcas 4416, dat betekent blok 44 nr 16. Nu het licht is hier ga ik zo maar eens kijken wat er allemaal in de buurt zit. Het is hier al heel vroeg donker ´s avonds!

Mijn hostel is redelijk oud, maar de mensen die er zijn zijn wel gezellig. Ga wel snel op zoek naar een appartementje, het is toch fijner om wat voor jezelf te hebben. Vanmorgen heeft het hier al geregend en het is ook nog eens erg koud, even wennen dus! Ze zeggen dat het snel beter gaat worden, laten we het hopen.

Ik ga nu even naar buiten, laat snel weer iets aan jullie weten en ofcourse we skypen/whatsappen etc.

Muchos besos uit Buenos Aires!

  • 18 Juli 2013 - 16:40

    Miranda Vervoort:

    Hey Kirsten...

    Wat leuk dat je een reisverslag bijhoudt...ook leuk dagboekje voor als "je later groot bent" Haha...ik ga je zeker volgen...gezellig die verhalen uit Buenos Aires...
    Wen maar snel aan de manana,manana cultuur daar...leven daar een stuk relaxter...en niets is een problemo...
    Wens je heel veel plezier daar...maak maar super veel mooie herinneringen...
    Dat pakken ze je nooit meer af...heel mooi om strakjes op terug te kunnen kijken...
    Ga het meemaken...ga het beleven......ga de cultuur opsnuiven...ga het voelen ga het ruiken...ga vooral genieten meis...!!!
    Ow...en dan nog een kleine mededeling...van een slightly elder person...hihi...
    Doe voorzichtig...!!
    Lieve groeten Miranda Vervoort

  • 18 Juli 2013 - 22:17

    Rob Sandifort:

    Hoi Kirsten, fijn dat je goed bent aangekomen, nu kan het grote avontuur beginnen.
    Toevallig spraken we gisteren in Brugge een Argentijnse familie, zeer vriendelijk, dus dat zit wel goed. Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

3e jaars IBA student aan de Universiteit van Tilburg.

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 6715

Voorgaande reizen:

17 Juli 2013 - 09 Januari 2014

Exchange semester @ UCA

Landen bezocht: